onsdag 14 november 2012

Mat, jobb och en överraskning

Det har småregnat hela dagen. En typisk grå höstdag. Kom till jobbet vid sju. Det doftade ljuvligt av nybryggt kaffe som det oftast gör när jag kommer. Det är inte bara jag som är morgontidig. Hade som vanligt stannat till vid Wallins konditori för att köpa ett par bullhalvor med prickig korv. Har gjort det så många gånger nu att personalen vet precis vad jag vill ha och ibland ligger bullarna redo i en påse när jag kommer och det är bara att betala snabbt och lätt. Bullhalvorna slank ner tillsammans med en mugg kaffe med mycket mjölk. Härligt sätt att börja jobbedagen. 

Jag trivs så bra med både jobbet och kollegorna. Jag jobbar som grafisk formgivare på en mediabyrå. Ett både kreativt och omväxlande yrke. Just nu håller jag på med layout och original till kataloger, leaflets, broschyrer och andra trycksaker för ett känt bilmärke. Dagarna flyger iväg och vi har för det mesta upp över öronen att göra vilket jag tycker om. Finns väl inget värre än att sitta och rulla tummarna och inte veta vad man ska ta sig för. Nej, bättre då att jobba på så att man nätt och jämt hinner hämta andan. 

Vid lunch tog jag en promenad till Tempo di pasta och beställde en dagens - pasta carbonara. Jag överdriver inte om jag säger att det var det mest vidriga jag någonsin har ätit. Har varit på den restaurangen en handfull gånger och verkligen gett dem en chans, men denna gången var den absolut sista. Slängde mer än halva portionen. That´s it! Inga fler chanser! Illamående gick jag tillbaka igen för att fortsätta jobba. 

Vid halv fem bestämde jag mig sen för att plocka ihop och ge mig hemåt, men först några ärenden. Begav mig iväg för att köpa nytt månadskort till bussen och för att käka middag någonstans. Jobbar i stan så det finns mycket att välja på. Felicia, min dotter, bor hos sin pappa varannan vecka och då blir det lätt att jag äter mycket ute. Var jättesugen på sushi, men hamnade på ThaThai och åt en god kycklingrätt med ris istället. Denna gången blev jag i alla fall mätt och belåten. Ingenting att klaga på. Därefter tog jag bussen hem. Det tar 30-35 minuter att åka hem och det är lagom för att varva ner efter dagens stress. 

En överraskning låg i brevlådan när jag kom hem. Eller överraskning och överraskning… där låg ett paket till Felicia. Varför? Jo av den enkla anledningen att vi beställde en klänning på Jakdai (www.jakdai.se) som hon ska ha på en Nobelmiddag som skolan anordnar. När hon fick höra att klänningen kommit så dröjde det inte länge förrän hon virvlade in genom dörren, slet upp paketet och satte kreationen på sig. Lite stor var den allt, men det går att fixa till och klänningen är så otroligt snygg! Den är svart med en vit bred bård nedtill och den är ganska kort fram och lång baktill. Ryggen är bar med några band. Hon kommer att bli så fin i den!

Nu ska jag sätta mig i soffan och slöa en stund framför tvn och sen blir det natti natti.


Bild från www.jakdai.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar